Informatie over de verzending

Voor alle bestellingen geldt: wij versturen onze rozen altijd vers van de kweker, geconditioneerd in een speciale verpakking. Zorg als besteller dat er iemand thuis is op het moment van afleveren! Houd daarom de track en trace code in de gaten en informeer de ontvanger dat hij of zij verse bloemen kan verwachten indien nodig.

Verzendinformatie per afleverland

Wij leveren rozen in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk (regio Parijs), Oostenrijk (regio Wenen) en Italië (regio Milaan). Hieronder vind je alle informatie over de leveringen en de bijbehorende verzendkosten. Bijzondere rozen hebben een langere levertijd. De levertijd van de rozen staat individueel vermeld bij elk boeket. Je kunt vervolgens zelf de gewenste leverdatum aangeven bij het bestellen en je verzendmethode kiezen.

Bestel de koningin van de bloemen online

Rozen sturen kan heel eenvoudig zijn: nadat u uw keuze heeft gemaakt op een van onze hoofdpagina's zoals: rozen bestellen en de gewenste leveringsdatum heeft gekozen, worden onze bloemen klaargemaakt voor verzending. Dit gebeurt de dag voor de door u gewenste leverdatum. U wilt bloemen naar een ander afleveradres sturen? Geen probleem! Als u anderen gelukkig wilt maken, hoeft u alleen maar het afleveradres in te vullen van de persoon naar wie u de bloemen wilt sturen. Vanzelfsprekend zal de factuur met het bedrag waarvoor u rozen heeft besteld niet toegevoegd worden aan de verpakking waarmee onze rozen verstuurd worden. De factuur zult u alleen ontvangen op het e-mailadres die u heeft ingevuld tijdens het bestellen van deze rozen. 

Tijdens het transport houden we de rozen vers door ze te verpakken met een “freshbag”. Deze zorgt ervoor dat de stelen tijdens het transport niet uitdrogen, in de freshbag zit namelijk rozenvoeding en water. De rozen blijven op deze manier gegarandeerd 48 uur vers. Indien de buitentemperatuur hoger dan 25 graden wordt, voegen wij aan elke bestelling biologisch afbreekbare "cooling packs" toe, zodat de rozen in optimale conditie de ontvanger bereiken.

Onze verzendpartner

Al onze online bestellingen worden postverzendwaardig  met een eigen ontwikkelde verpakking verzonden. Onze vaste partner voor de verzending is DHL, nationaal en internationaal. Wij hebben bewust voor DHL gekozen vanwege hun betrouwbare service, hun wereldwijde netwerk en hun duurzame bedrijfsvoering. Zo worden onze bestellingen in de grote steden van Europa al steeds vaker met een elektrische auto uitgeleverd.

Levering aan privéadressen

Zorg er bij het afleveren van de bestelling op een privéadres voor dat de naam van de ontvanger duidelijk op het verzendformulier vermeld staat. Anders kan onze verzendpartner de bestelling niet leveren. Belangrijk: Als de ontvanger niet kan worden gevonden, wordt er bij de buren thuis bezorgd, wordt er de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging gedaan of kan het artikel op een postkantoor worden opgehaald. Houd ten alle tijden de track&trace code hiervoor goed in de gaten. Leveringen aan pakstations, pakketwinkels en postbussen zijn niet mogelijk.

Als het bezorgadres geen zakelijk adres is, dan gelieve ook geen bedrijfsnaam invoeren. Dit kan zorgen voor verwarring bij de bezorger, waardoor het pakket retour gestuurd kan worden, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is.

Zorg ervoor dat er zo nodig iemand op de hoogte is dat er een pakket wordt bezorgd, zodat er iemand thuis is om het pakket aan te nemen. In Duitsland is het nodig dat de naam op het pakket overeenkomt met de naam bij de deur. Zorg er dan ook voor dat als je naar Duitsland verstuurd, de naam bij het bezorgadres overeenkomt met de familienaam die ook zichtbaar is bij de deur.

Levering aan zakelijke adressen

Leveringen aan zakelijke adressen zijn mogelijk. In geval van levering op een bedrijfsadres moet de naam van het bedrijf/bedrijf en de naam van de ontvanger bij de bestelling worden vermeld. Indien de naam van het bedrijf/bedrijf niet wordt vermeld, maar het gaat wel om een zakelijk afleveradres, kan de bestelling niet worden geleverd. Wij adviseren bij zakelijke adressen om te kiezen voor de verzendmethode: standaardlevering. Dit omdat er over het algemeen niet kan worden geleverd in de avond op een zakelijk adres, waardoor er vertraging kan ontstaan. Meer over zakelijk bestellen te weten komen? Kijk dan even op de pagina: zakelijk rozen bestellen.

Leveringen op feestdagen

Op feestdagen wordt er door DHl niet bezorgd. Twijfel je over een bepaalde feestdag? Laat het ons dan weten, dan kijken we het voor de zekerheid even voor je na. In Duitsland en België hebben ze natuurlijk ook feestdagen waarop onze verzendpartners niet werken en je rozen niet kunnen worden bezorgd. Wil je naar het buitenland versturen, houd hier dan rekening mee.

Met drukke feestdagen is het zo dat je eerder een mail kan krijgen met d etrack&trace code dan je van ons bent gewend. Onze verzendpartners houden geen rekening met de gewenste leverdatum die je bij ons hebt aangegeven, dat doen wij zelf. We laten de bestelling verder in het proces, zodat we nog beter kunnen voorbereiden in samenspraak met de kweker van je rozen. Je bestelling zal dus niet dan ook direct worden verstuurd, terwijl dat nog niet de bedoeling is.

Gewenste leveringsdatum

Bestellingen voor levering in Nederland worden door DHL op de dag voor de gewenste leveringsdatum verzonden. Levering is 95% op de gewenste dag, helaas kan het voorkomen dat een chauffeur bijvoorbeeld in de file terecht komt of pech heeft onderweg. Het pakket zal dan de eerst volgende mogelijke dag meegaan voor bezorging. 


FAQ

Wat als de ontvanger niet thuis is?

Als de ontvanger niet thuis is, dan kunnen de bezorgers het pakket proberen af te geven bij de buren, het pakket naar een servicepunt brengen of de volgende dag nog een keer terug komen. De oplossing die het uiteindelijk wordt kan verschillen.

Bellen jullie de ontvanger voor de bezorging?

Wij vragen bij het bestellen om het telefoonnummer van de besteller, voor het geval dat er vragen of onduidelijkheden zijn over de bestelling. Wij nemen geen contact op met de ontvanger van het pakket over de bezorging.

Wat is het verschil tussen de standaardverzending en de avondlevering?

Het grootste verschil is dat er bij de standaardverzending overdag wordt bezorgd en bij de avondlevering/SameDayDelivery in de avond. Deze laatste geeft ook de mogelijkheid om, mits voor 11:00 uur besteld, al te kunnen kiezen voor dezelfde avond als gewenste leverdatum.

Ik wil graag gegarandeerde levering, kan dat?

Wij kijken graag even samen met je naar de mogelijkheden, om te kijken of wij zelf de bezorging kunnen doen in plaats van DHL. Wij willen dan graag van je weten wat je wilt bestellen en waar het bezorgd moet worden. Laat het ons vooral even weten en dan kijken we met je mee!

Ik wil graag de gewenste leverdatum aanpassen, kan dat nog?

Blijkt dat de ontvanger toch niet thuis zal zijn? Wij kunnen tot twee dagen voor de bezorging vaak nog in je bestelling een wijziging maken. Hiervoor kun je contact met ons opnemen. Is het pakket al bij DHL? Als het pakket verder in het sorteerproces zit, dan kun je nog een wijziging maken in de track&trace code. Wij kunnen dan geen wijzigingen meer voor je maken. Je kunt dan meestal nog kiezen voor levering bij de buren, verstoppen rondom het huis of bezorgen bij een DHL servicepunt.

Ik zie nog niks in de track&trace code, hoe kan dat?

Het pakket is pas te zien in de track&trace code als het pakket een scan heeft gehad in het sorteerproces. Bij een standaardverzending krijgt DHL het pakket de dag voor de gewenste leverdatum. Meestal heeft een pakket dan de eerste scan gehad in het begin van de avond voor de gewenste leverdatum.
Bij een avondlevering gaat het pakket de ochtend van de gewenste leverdatum naar DHL, de eerste scan gebeurt dan normaliter om ongeveer 13:30 uur.

Leeftijds check
Je moet 18 jaar of ouder zijn, om dit product te kunnen kopen
Geboortedatum